Razbijanje mita

'Bratoubilački rat' otkrio kako je nestao novac u brodogradnji

Umjesto da prozivaju druge za svoje probleme, u Uljaniku uzroke trebaju tražiti unutar svoje kuće i poslovnih poteza koje su vukli u dva brodogradilišta, kaže Dragutin Pavletić
Prosvjed radnika Uljanika i 3. maja i zalazak sunca iznad škvera u Puli
 Danijel Bartolić / Goran Šebelić / Matija Djanješić / Hanza Media

Čelnik Uljanik Plovidbe Dragutin Pavletić tvrdi da je riječki 3. maj, koji je danas dio Uljanik Grupe, za poslove izgradnje četiri broda za hrvatske brodare prije 10-ak godina dobio gotovo dvostruko više od tržišne cijene ta četiri broda. Pavletić time nastoji razbiti mit po kojem su hrvatski brodari u hrvatskim brodogradilištima gradili brodove ispod cijene, što je, po tom mitu, jedan od razloga za financijske probleme u kojima su se brodogradilišta našla, piše Glas Istre.

"Za 138 milijuna dolara vrijedan posao gradnje četiri broda, po dva za nas i Tankersku Plovidbu, 3. maj je na koncu dobio gotovo 217 milijuna dolara. Iskreno mi je žao što im ni to nije pomoglo da budu u boljoj situaciji nego što su danas. Umjesto da prozivaju druge za svoje probleme, u Uljaniku uzroke trebaju tražiti unutar svoje kuće i poslovnih poteza koje su vukli u dva brodogradilišta", kaže Dragutin Pavletić.

Izgradnja spomenuta četiri broda temeljila se na Sporazumom o suradnji kojeg su potpisali Ministarstvo gospodarstva, Ministarstvo mora, brodogradilište 3. maj, pulska Uljanik Plovidba i Tankerska Plovidba iz Zadra. Izgrađena su ukupno četiri tankera za hrvatske brodare. Jedan od ciljeva definiranih u tom poslu bio je, prema Pavletićevim riječima, punjenje praznih navoza i pomoć domaćem brodogradilištu.

Financijski protokol potpisan prilikom primopredaje broda Istra pokazuje da su daleko od istine nagađanja da su se brodovi za domaće brodare radili ispod cijene koštanja, kaže Pavletić. Taj tanker, kojem je, prema protokolu, cijena na svjetskom tržištu bila 34,5 milijuna dolara, riječkom brodogradilištu je plaćen preko 54 milijuna dolara, odnosno 50 posto veći iznos! Uz tržišnu cijenu broda, brodari su temeljem sporazuma brodogradilištu prepustili i 4,29 milijuna dolara državnog poticaja za konkurentnost, na kojeg su imali pravo, a s dodatnih 15 milijuna dolara tu gradnju je brodogradilištu sufinanciralo Ministarstvo gospodarstva.

Ovim Pavletićevim istupom nastavlja se "bratoubilački rat" kojeg su preko medija započeli Uljanik Grupa i Uljanik Plovidba. Rat je počeo nakon prvog Pavletićevog istupa u javnosti, kojim je najavio da će sudski od 3. maja i dva ministarstva tražiti naknadu 11 milijuna dolara štete, piše Glas Istre.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 10:59