Neizvjesnost na tržištu

BMW najavio manju dobit za ovu godinu zbog jake cjenovne konkurencije i trgovinskog rata

Dobit bi im ove godine trebala zabilježiti umjereni pad, smatraju u BMW-u
Sjedište BMW-a u Münchenu
 Profimedia, Alamy

Njemački proizvođač automobila BMW upozorio je da ove godine očekuje manju dobit, a snizio je i zacrtanu profitnu maržu, navodeći kao razlog žestoku cjenovnu konkurenciju nakon stupanja na snagu novih propisa o emisiji štetnih plinova.

BMW je ispred konkurenata Volkswagena i Daimlera kada je u pitanju prodaja automobila usklađenih s novim standardom WLTP (Globalni harmonizirani test za laka vozila) koji bi trebao smanjiti zagađenje, ali je njegovo stupanje na snagu prouzročilo poremećaje u nabavi i neočekivano natjecanje u cijenama, priopćili su iz te tvrtke.

Zbog strožih testova pojedini su proizvođači bili prisiljeni isključiti iz prodaje neke modele, a nekima su snizili cijene kako bi obranili tržišni udio. To je potaknulo skok broja registriranih novih automobila u kolovozu u Europi za 29,8 posto, napominje Reuters.

Neizvjesnost na tržištu potpiruju i međunarodne trgovinske napetosti i povećanje uvoznih carina, napominju u BMW-u. Stoga bi im dobit ove godine trebala zabilježiti umjereni pad umjesto da se zadrži na prošlogodišnjoj razini, kao što su do sada predviđali.

Marža operativne dobiti u BMW-ovom automobilskom odjelu trebala bi iznositi najmanje sedam posto, čime je snižen zacrtani raspon između osam i deset posto, dodaju.

- Ovo je upozorenje o dobiti iznenadilo, ali razlog je promjena tržišnih uvjeta - konstatira analitičar NordLB-a Frank Schwope.

U kolovozu je BMW potvrdio godišnje poslovne ciljeve, ali su analitičari Evercore ISI-ja početkom ovog tjedna izrazili sumnju da će uspjeti ostvariti zacrtanu godišnju dobit prije oporezivanja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 01:41