Cestarine

Bina Istra povisila cijene na dijelu Istarskog ipsilona - izuzeta i tunelarina za Učku

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

7.1.2019. u 16:22

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

7.1.2019. u 16:22

Zagreb, 130609. Autocesta Zagreb - Rijeka (ARZ) danas u 14 sati otvorila je za promet rekonstruiranu naplatnu postaju (NP) Lucko i novoizgradjenu NP Demerje.
Ukupna investicija u rekonstrukciju NP Lucko i gradnju NP Demerje je 95,8 milijuna kuna. Iz ARZ-a isticu kako ce tim zahvatima izlazni kapacitet autoceste iznositi oko 11.150 vozila na sat, sto je 4,8 puta vise u odnosu na dosadasnje stanje.
Naplatna postaja Demerje namijenjena je iskljucivo za bezgotovinsko placanje cestarine, dok NP Lucko zadrzava gotovinsku naplatu.
Na fotografiji: prolazak prvog automobila kroz naplatne kucice; zbunjenom je vozacu pri naplati asistirao zaposlenik ARZ-a.
Foto: Vjekoslav Skledar / CROPIX
Vjekoslav Skledar / CROPIX

Ilustracija: naplatna postaja Demerje

Od 1.siječnja ove godine vožnja na više dionica Istarskog ipsilona skuplja je za kunu, potvrdio je Glasu Istre koncesionar Bina Istra. Direktor Bina Istre Christian Santaleza poskupljenje je pulskom dnevniku obrazložio potrebom da se cestarine usklade s inflacijom od 1,6 posto te financiranjem predstojećih investicija.

- Povećanje prihoda od cestarine je preduvjet za ulaganja i završetak punog profila Istarskog ipsilona, posebice druge cijevi tunela Učka – izjavio je Santaleza. Naveo je kako se nove cijene odnose na dulje dionice Istarskog ipsilona, dok cijene većine kraćih dionica, kaže, nisu dirane u interesu redovnih korisnika koji se njima voze na posao ili na školovanje.

- S obzirom na otežanu gospodarsku situaciju, odlučili smo da cijena prolaza kroz tunel Učku za prvu skupinu vozila ostaje ista. I dalje pazimo da naše cijene po kilometru budu u skladu sa cijenama koje se naplaćuju na ostalim mrežama autoceste u Hrvatskoj – poručio je direktor Bina Istre za Glas Istre.

Najavljujući investicije u infrastrukturu čiji je koncesionar Bina Istra, Santaleza je pojasnio da se radi o izgradnji punog profila autoceste na dionici Rogovići-tunel Učka i pripremama za dovršetak punog profila Istarskog ipsilona i druge cijevi tunela Učka. Ustvrdio je kako cijene cestarina u zemlji opterećuju državne subvencije dijelu koncesionara koje se, upozorio je Santaleza, u konačnici prenose na porezne obveznike.

Prema podacima Nezavisnog cestarskog sindikata, srednja vrijednost cestarine koju naplaćuje državni HAC-ONC na autocestama koje ima u koncesiji je 57 lipa po kilometru, dok je isti pokazatelj za Binu Istru 78 lipa po kilometru, a za koncesionara Autocesta Zagreb-Macelj 81 lipa. Pritom je NCS analizirao, u slučaju Bine Istre, dionice Umag-Pula i Tunel Učka-Baderna.

Srednja vrijednost naplaćene cestarine u Hrvatskoj, navodi NCS, je 64 lipe po kilometru što hrvatske autoceste, prema toj računici, ne svrstava u red skupljih u Europi kada se radi o sustavu naplate bez vinjeta.

Tagovi