Izgubili spor

Bečki taksisti izborili sudsku mjeru: Ako prekrši pravila, Uberu kazna 100 tisuća eura

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

3.5.2018. u 8:46

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

3.5.2018. u 8:46

REUTERS

Ilustracija

Usluga 'Ubera' u Beču ponovo je dostupna nakon dvodnevne sudske suspenzije na zahtjev konkurencije u glavnom gradu Austrije. Od 'Ubera' je odlukom Trgovačkog suda u Beču traženo da dio njihovih vozila po primitku narudžbi kreću sa za to predviđenih lokacija na koja su se dužna vratiti po obavljenoj vožnji te da narudžbe prima središnji operater a ne vozači.

- Posljednjih dana naporno smo radili kako bi uskladili naše poslovanje. Uzeli smo vremena da pažljivo slušamo naše partnere, korisnike i vozače kako bi bili dobar partner za Beč – navodi se u obavijesti austrijskog 'Ubera' od 25.travnja o povratku na ulice Beča. 

Postupak protiv 'Ubera' pokrenuo je bečki 'Taxi 40100' u kojem su izrazili zadovoljstvo sudskim discipliniranjem konkurenta, ali nisu isključili ni mogućnost novih tužbi protiv 'Ubera'. Za potrebe postupka pred Trgovačkim sudom 'Taxi 40100' morao je položiti depozit od 200 tisuća eura, a 'Uberu' je, prema tvrdnjama tužitelja, zapriječena kazna od 100 tisuća eura ako prekrši mjere koje im je propisao Trgovački sud.

U Beču, kao i u još mnogim drugim europskim metropolama, 'Uber' surađuje s 'rent-a-car' tvrtkama koje, prema optužbama iz 'Taxija 40100', nisu usklađene s propisima o taksi uslugama. Uberova konkurencija tvrdi da se lako može dokazati kako se iznajmljena vozila ne vraćaju u 'rent-a-car' agencije nakon obavljenih vožnji za 'Uber' što bi, prema važećim propisima, morao biti slučaj.

Prilagodba umjesto žalbe

U austrijskoj javnosti mogu se povodom tužbe protiv 'Ubera' čuti tumačenja prema kojima se ta kompanija mogla žaliti na odluku Trgovačkog suda jer je riječ o privremenoj mjeri, te nesmetano poslovati dok se žalba rješava. No, 'Uber' se ipak odlučio na prilagodbu zahtjevima privremene mjere.

Na slične probleme prije bečkog slučaja, 'Uber' je naišao i u Ateni, gdje je početkom prošlog mjeseca mora privremeno obustaviti jednu od dvije usluge koje nudi u grčkoj prijestolnici. Na takav potez u Ateni 'Uber' je bio primoran zbog stupanja na snagu novog Zakona o prometu, kojim su postroženi uvjeti poslovanja za taksiste koji su unajmljeni od 'rent-a-car' agencija i drugih tvrtki koji surađuju s 'Uberom'.

Slično grčkom primjeru, i u Hrvatskoj je trenutno u saborskoj proceduri novi Zakon o cestovnom prometu što ga je Vlada pripremila nakon puno polemika koje su pratile novu regulaciju taksi prijevoznika. U nas bi, među ostalim, trebalo doći do liberalizacije izdavanja dozvola za taksije te izjednačavanja taksimetra i aplikacije koju koristi Uber kao načina naplaćivanja vožnje. Možda i najvažniji Vladin prijedlog je da se Uber ne tretira kao poseban oblik prijevoza.