Dobitnici i gubitnici

Apple, Google i Amazon najvredniji su brendovi svijeta, dok su Facebook i Tesla podbacili

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

5.10.2018. u 13:50

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

5.10.2018. u 13:50

July 9, 2018 - Bydgoszcz, Poland - An iphone homescreen with a Apple logo background is seen in this photo illustration on July 9, 2018., Image: 377351511, License: Rights-managed, Restrictions: * France Rights OUT *, Model Release: no, Credit line: Profimedia, Zuma Press - News
Profimedia, Zuma Press - News

Ilustracija, iPhone

Apple, Google i Amazon našli su se na samom vrhu liste najvrjednijih brendova na svijetu, stoji u  godišnjem izvješću Interbranda. Tako je Apple, kao prva svjetska kompanija koja je prešla tržišnu vrijednost od bilijun dolara procijenjena na 214 milijardi dolara, dok je Google procijenjen na 155 milijardi dolara, a Amazon na 101 milijardu dolara, piše The Guardian.

Dok dva digitalna giganta već šest godina za redom drže poziciju najjačih, Facebook s druge strane, kojeg je pet godina krasila titula najbrže rastućeg, s osmog je mjesta pao na deveto.

- Danas živimo u svijetu gdje je utjecaj potrošača na tržište izražajniji nego ikad prije. Brendovi poput Amazona, Spotifya i Netflixa postali su predvodnici ove ere jer na personalizirani način unapređuju naše živote – istaknuo je glavni direktor Interbranda, Charles Travel. Uz to, Travel dodaje kako su najuspješniji upravo oni koji su se uspjeli prilagoditi promjenama i novim potrebama tržišta.

Kako navode, Amazon je postao najbrže rastući brend upravo zbog svoje želje da postane 'najbolja tvrtka po mjeri korisnika na svijetu'. Oni su uspjeli redizajnirati svoj svaki sektor, modernizirali su Fire Phone u Amazon Echo smart speaker, ali i Amazon MP3 u streaming servis za glazbu.

Više od polovice kompanija koje su ušle u top 100 dolaze iz pet sektora: autoindustrije, tehnologije, financijskog sektora, robe široke potrošnje i sektora luksuznih proizvoda. Kao iznenađenje na listi našli su se glazbeni streaming servisi poput Spotifya koji je zauzeo 92 mjestu i Subarua, na 100 mjestu. Uz njih, kao noviteti na ljestvici našli su se Nintendo i Chanel, dok je Louis Vuitton s vrijednosti od 28 milijardi dolara proglašen najvrednijim brendom u kategoriji luksuznih proizvoda. Titulu najvrjednijeg britanski brenda odnio je HSBC, na 46 mjestu, s vrijednošću od 11 milijardi dolara.

Zbog nemogućnosti prilagodbe i loših odluka neke kompanije koje su se u 2017. godini našle u top 100 najvrjednijih poput Tesle, Thomson Reutersa, Moët & Chandona i Smirnoffa, ove su godine u potpunosti su podbacile.

Uz pojedinačne vrijednosti, iskazana je i zajednička vrijednost top 100 brendova koja iznosi 2 bilijuna dolara, što je 7% više nego prije godinu dana.