Kvalitetna klijentela

Amerikanci više nisu top gosti hrvatskih luksuznih hotela, zamijenili ih Nijemci

Dosta ih je i najavilo ponovni posjet, s obzirom na to da smo ispunili njihova očekivanja
Ilustracija, turisti
 Tom Dubravec / CROPIX

Amerikanci više nisu top posjetitelji hrvatskih luksuznih hotela kao dosad, zamijenili su ih Nijemci, i to oni koji obično ljetuju na ekskluzivnim destinacijama poput Bahama.

Anketa HGK-a provedena među članovima Grupacije jedinstvenih luksuznih hotela pokazala je da se i tom segmentu turizma struktura gostiju značajno promijenila. Prije pojave koronavirusa SAD je bio prioritetno tržište za većinu ispitanika, a sada je to Njemačka. Zanimljivo je da nas sve više posjećuju gosti koji su prije pandemije svoj godišnji provodili na egzotičnim long haul destinacijama poput Bahama i Sejšela te da je velik broj njih najavio i ponovni posjet Hrvatskoj.

„Trenutačno nam većina gostiju dolazi s njemačkog govornog područja i iz Hrvatske, a osjetno je i povećanje dolazaka iz Ukrajine, Mađarske, Poljske, Češke i sl. U najvećem broju riječ je o gostima koje dolaze vlastitim automobilom, a uz to određeni broj dolazi i avionom, često privatnim letom. Iskustva s njima su nam izrazito pozitivna i u većini slučajeva riječ je o gostima koji su nas posjetili po prvi put, tražeći alternativu za long haul destinacije koje su inače posjećivali. Zanimljivo je da su mnogi primijetili koliko je jednostavnije odabrati neku bližu destinaciju, a dosta ih je i najavilo ponovni posjet, s obzirom da smo ispunili njihova očekivanja po pitanju visokog stupnja privatnosti, kvalitete smještaja i usluga“, istaknula je Sandra Jurić, direktorica prodaje i marketinga u hotelu Meneghetti koji je član grupacije Stories, Croatian Unique Hotels.

Tomislav Milinović, direktor Calvados Club putničke agencije također primjećuje promjenu emitivnih tržišta. „Inače su naša glavna tržišta SAD, Kanada, Brazil, Ujedinjeno Kraljevstvo, Meksiko i Australija. Ostala tržišta su ispod 5 posto ukupnog ostvarenog prometa, a tržište EU je za nas zanemarivo. No, ipak nam se sada javljaju agencije i klijenti s europskog tržišta, većinom iz Njemačke i Skandinavije. Međutim, oni zaista traže samo luksuzni smještaj poput vila, apartmana u luksuznom hotelu ili jahti“, pojasnio je Milinović.

Među anketiranima u privlačenju gostiju dominira online oglašavanje, bilo da su u pitanju društvene mreže, Google oglašavanje ili Booking.com, te u manjoj mjeri sajmovi. Kada je u pitanju oglašavanje na društvenim mrežama, tržišta od najvećeg interesa svima su Velika Britanija, Austrija i Njemačka, a zatim Slovenija i ostale europske zemlje.

„Poduzeli smo brojne dodatne marketinške kampanje u suradnji s dugogodišnjim partnerima, agencijama, DMC-ima, medijima i na društvenim mrežama, a rezultati su osjetni. Booking je postao isključivo kratkoročan i samim time vrlo nepredvidljiv, ali je znatno intenzivniji nego što smo očekivali. Očite su oscilacije koje pokazuju jaku i trenutačnu reakciju gostiju na svaku promjenu situacije u Hrvatskoj ili okolnim zemljama. Utjecaj medija ili izmjene politike pojedine vlade mijenjaju sliku iz dana u dan“, kazala je Jurić.

Polovina sudionika ankete HGK bilježi skraćivanje broja noćenja od početka koronakrize, dok manji broj bilježi porast ili jednako trajanje boravka gostiju. Većina ispitanih je uvela pogodnosti i dodatne sadržaje u vidu popusta, a manjim dijelom ponudom gastronomskih paketa, brodskih tura i sportskih sadržaja. Svi ističu potrebu da se pojačaju marketinške aktivnosti na tradicionalno jakim tržištima koja su trenutnu u padu, ali isto tako i na svim tržištima s kojih je Hrvatsku moguće posjetiti automobilom.

„Mi nastavljamo sa snažnim marketinškim aktivnostima u SAD-u, Kanadi, Meksiku i Brazilu jer je jednom izgubljena tržišta teže ponovno vratiti nego dobiti novo. Zato, apeliram na sustav turističkih zajednica da ne preusmjeravaju marketinška sredstva namijenjena za promociju na prekooceanskim tržištima. Dapače, treba razmišljati u budućnost, jer sve će ovo jednom proći, a mi moramo biti spremni za to“, zaključuje Milinović.

Inače, HGK kroz brand Stories, Croatian Unique Hotels promovira male luksuzne hotele koji su udruženi u Grupaciju jedinstvenih luksuznih hotela HGK. “Cilj nam je pozicionirati se na međunarodnom tržištu kroz vrhunsku uslugu, jedinstvenu ponudu i poseban gourmet doživljaj. Kriza kroz koju svi prolazimo pokazuje nove trendove, ali ponovno potvrđuje da je proizvod najvažniji i nakon ove krize naši će gosti još više biti u potrazi za malih hotelima sa što autentičnijim i osobnim iskustvom, na čemu Stories hoteli baziraju i razvijaju svoju ponudu”, naglasio je Nenad Nizić, predsjednik Grupacije jedinstvenih luksuznih hotela HGK.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 11:28