AmCham

Američka gospodarska komora u Hrvatskoj fokus stavlja na digitalnu transformaciju

Delegacija hrvatskih poslodavaca sprema se na studijsko putovanje u Sjedinjene Američke Države
Ilustracija
 Profimedia, ImageSource

Konkurentnost hrvatskih poduzeća znatnim dijelom je određena regulatornim okvirom u kojem ona djeluju i to je redovna tema AmCham-ovog rada u kojem su donešene preporuke kako unaprijediti poreznu politiku, radno zakonodavstvo, smanjiti administrativne prepreke poslovanju i slično.

Međutim, konkurentnost poduzeća još više određuje vizija i provedba strategije uprave poduzeća. Ona su u konkurentskoj utakmici i po sposobnosti inovacije, agilnosti korporativne kulture, sposobnosti korištenja novih tehnoloških mogućnosti kako bi se uspješno upravljalo korisničkim iskustvom.

Tektonske promjene koje danas u poslovanje unosi tehnologija, onemogujuću dugoročno planiranje te zahtjevaju od uprave stvaranje malih multidiscipliranih timova koji su spremni na brzu inovaciju, odvažnije rizike te prilagodbu tehnološkom napretku.

AmCham je tijekom 2018. godine uveo program naziva “Board Discussions” s ciljem omogućavanja malog, zatvorenog foruma u kojem bi članovi uprava razmjenjivali znanja, rješenja i dileme. Ovogodišnja tema “Boardroom Discussions” bila je digitalna transformacija, upravo iz razloga što je ona jedan od ključnih faktora koji određuju konkurentnost kompanija.

Hrvatska poduzeća odavno ne konkuriraju međusobno, već su u velikoj i nesmiljenoj globalnoj utakmici. S obzirom na to da je prije 50 godina prosječni vijek poduzeća na S&P 500 listi bio 33 godine, 1990-tih je bio 20 godina, smatra se da će do 2026. godine prosječni vijek poduzeća biti 14 godina.

Životni vijek onih manje izvrsnih poduzeća još je i kraći. Članak iz Harvard Business Review-a iz prosinca 2015. godine Knowing When to Reinvent govori o istraživanju Innosighta, pokušavajući definirati najveću prepreku poduzećima u odgovoru na tržišne izazove.

AmCham je svjestan važnosti digitalne transformacije u sveukupnom tehnološkom razvoju, stoga aktivno okuplja najjače tehnološke kompanije današnjice, najbolje vrhunske savjetnike i međunarodna i hrvatska poduzeća. Uloga komore je donošenje realne vrijednosti u poslovanju poduzeća te poticanje izvrsnosti putem korištenja iskustva s ciljem poboljšanja konkurentnosti članova komore.

Tvrtka McKinsey smatra da će poduzeća koja dosljedno unaprjeđuju digitalnu transformaciju biti konkurentniji na tržištu te da će zabilježiti brži rast. Prema njima, digitalna transformacija donosi veće prihode, unaprjeđuje produktivnost, kao i inovaciju. Oni također procjenjuju ulaganja u umjetnu inteligenciju u SAD-u na 15 do 23 milijarde USD u 2016., u Aziji od 8 do 12 milijardi, a u Europi svega 3 do 4 milijarde USD.

Prema BCG-u, glavni izazovi su u operacionalizaciji digitalnog putovanja. Naime, u SAD-u se digitalizacija poslovanja i života snažno razvoja, što daje mogućnost poduzećima da steknu direktan uvid i iskustvo provedbe, kao i da vide što donosi budućnost.

Tijekom programa, fokus je bio stavljen i na “gradivne blokove” digitalne transformacije, osobito u kontekstu novih poslovnih modela, budućnosti rada, internetskoj sigurnosti te privatnosti podataka. Kulminacija programa je poslovna delegacija koja će se zaputiti u New York, San Francisco i Silicijsku dolinu u periodu od 10.-15. lipnja. Delegaciju broji više od 20 članova uprava hrvatskih tvrtki koje su članice AmCham-a, koji dolaze iz industrija koje su pod stalnim pritiskom konkurencije.

Službeno će putovanje obuhvatiti posjet NASDAQ-u, Bank of America, Boston Consulting Group, te posjet IBM-ovom Watson centru. Na zapadnoj obali, delegacija će posjetiti Google, Microsoft, Fortinet, Uber te McKinseyevo poduzeće Lunar.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 07:50