Preuzeli hrvatskog konkurenta

Agrivi postao profitabilan pa odmah krenuo u akvizicije

Zajedno drže 90% digitalizirane poljoprivrede u Hrvatskoj Najnagrađivaniji hrvatski poljoprivredni startup u međuvremenu narastao na 40 zaposlenih te ima urede u Hrvatskoj, Rumunjskoj, Poljskoj i Velikoj Britaniji. Od početka prošle godine redovito u izborima najboljih rješenja u branši iskače među TOP10
Matija Žulj, direktor tvrtke AGRIVI
 Bruno Konjević / Hanza Media

Najnagrađivaniji hrvatski poljoprivredni startup Agrivi, koji od lani posluje pozitivno i koji je prema The FoodTech 500 četvrti najboljih startup u branši na svijetu, preuzeo je svog dojučerašnjeg najvećeg konkurenta u Hrvatskoj, platformu eGAP. Iznos transakcije kao i detalji samog preuzimanja nisu objavljeni.

Matija Žulj, osnivač i direktor tvrtke Agrivi navodi da će s eGAP platformom odgovoriti na potrebe onih poljoprivrednika koji kreću u digitalizaciju i imaju potrebu za osnovnom evidencijom proizvodnje.

"Dodavanjem eGAP-a u naš portfelj proizvoda za digitalnu poljoprivredu osiguravamo lidersku tržišnu poziciju u području digitalizacije poljoprivrede s tržišnim udjelom većim od 90 posto", kaže Žulj.

Prije sedam godina, kad je Agrivi bio na početku poslovanja, eGAP je bio najraširenija platforma za praćenje poljoprivredne proizvodnje u Hrvatskoj. Tada je imao 600 korisnika. Iste godine kutinski Agrivi, nakon svega devet mjeseci rada, pobijedio je na Startup Nations Summitu, okitivši se titulom najboljeg svjetskog startupa. U tom je trenutku imao 1500 korisnika u 80 država.

Agrivi je u međuvremenu narastao na 40 zaposlenih. Ima urede u Hrvatskoj, Rumunjskoj, Poljskoj i Velikoj Britaniji te korisnike na šest kontinenata. Od početka prošle godine redovito u izborima najboljih rješenja u branši iskače među TOP10.

Žulj pojašnjava da će kroz strateško partnerstvo s Agroklubom, koji je upravljao s eGAP-om dosad, integrirati eGAP u svoju ponudu te tako lakše moći ubrzati digitalizaciju poljoprivrede u Jadranskoj regiji.

Poljoprivredni startupi razvijaju rješenja koja su svojevrsni ERP-ovi za poljoprivrednu proizvodnju, odnosno prate sve faze razvoja uzgoja. Agrivi, primjerice surađuje s Driscoll'som, Nestléom, Kimberly Clarkom i drugim velikim proizvođačima u poljoprivrednoj i prehrambenoj industriji, preko kojih digitalizira njihove kooperante. Na taj način i kooperanti i velike tvrtke mogu kvalitetnije planirati svoju proizvodnju.

Agrivi je, prema podacima Fine, koji ne moraju nužno imati ukupni, konsolidirani rezultat, s obzirom na to da je sjedište matične tvrtke u Londonu, zabilježio skok prihoda za tri puta na 11,7 milijuna kuna. Ujedno, 2019. mu je bila prva profitabilna godina. Zaključio ju je s 1,55 milijuna kuna neto dobiti.

Partnerstvo uključuje brojne aktivnosti, a Vedran Stapić, jedan od osnivača Agrokluba i eGAPa otkrio je i prve operativne korake. ''Do konca godine korisnici će, uz podršku Agrivija, ispred sebe imati potpuno novu verziju eGAP aplikacije za dokumentiranje poljoprivredne proizvodnje, a detalje i dinamiku svi će zainteresirani saznati vrlo skoro''.

Naglasio je i kako su ovo dobre vijesti za brojne poljoprivrednike, ali i domaću tehnološku scenu.

''Ovo vidim kao velik trenutak za obje strane, ali i za regionalno AgTech tržište, vjerujem na zadovoljstvo korisnika naših usluga. Siguran sam da će i Agrivi i Agroklub već srednjoročno osjetiti značajne benefite tog aranžmana'', zaključio je Stapić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 15:46