‘Želite li krumpiriće s tim?’ je fraza koja bi uskoro mogla otići u povijest.
Kako se minimalna satnica u Sjedinjenim Američkim Državama sve više bliži cifri od 15 dolara, kupce će uskoro, umjesto blagajnica i konobara, dočekivati blještavo ekransko svjetlo.
Kako piše Forbes, najveći lanac brze hrane, McDonald’s, do 2020. godine planira uvesti kioske za samostalno naručivanje u sve svoje američke lokale. To zapravo nije nikakva novost, brojni američki restorani već su predstavili kioske na kojima kupci mogu sami naručiti hranu, a imaju i restoran Flippy gdje hamburgere okreće robot.
I dok su neki sretni radi ove vijesti jer smatraju kako će im olakšati naručivanje, drugi se brinu za budućnost tisuće i tisuće poslova.
McDonald’s je od samih početaka bio pionir u uvođenju novih tehnologija u biznis, ali ne kako bi otpustili radnike već kako bi povećali njihovu učinkovitost. Na isti način su predstavili kioske i za samo naručivanje, preko kojih se već sada može naručiti u lokalu na zagrebačkom Kvatriću, Vrapču i Avenue Mallu, no sada je pitanje vremena kada će kiosci potpuno zamijeniti radnike, barem u SAD-u.
To potvrđuju istraživanja Davida Neumarka i Grace Lordan. Oni su u radu iz 2017. Godine potvrdili da će automatizacija najviše utjecati na radnike koji rade za minimalac, a među njima ima najviše onih u dobi od 16 do 24 godine.
I u Hrvatskoj i Americi McDonald’s zapošljava uglavnom mlade koji su u ovom lancu naučili vrijedne životne vještine poput odnosa s ljudima i jednostavne, primjenjive matematike. Također, to im je odlična prilika za stjecanje radnih navika i učenja raspolaganja budžetom.
- Želimo kupcima osigurati više mogućnosti i izbora. Prije dvije godine postojala su samo dva načina naručivanja u McDonald’su – na pultu ili kroz “drive-through”. Sada se može naručiti preko mobitela, možemo vam hranu donijeti u automobil, a poboljšali smo i postojeće načine. Možete platiti na brojne načine i sami kreirati svoj meni – naglasio je izvršni direktor McDonald’sa Steve Easterbrook.
No, možda i nema straha za bojazan jer McDonald’s već predstavlja i restorane s klasičnom konobarskom uslugom. Moguće da će nakon što isprobaju i jedan i drugi način, odlučiti kako će zapravo izgledati njihovi restorani budućnosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....