Ekonomija i nogomet

Kad igra Hrvatska, na bankomatima se diže do 30 posto više novca, pojelo se 9 mil. ćevapa

Ukupna potrošnja tijekom SP-a mogla bi porasti 15% u odnosu na isto razdoblje lani
Scene iz Hrvatske tijekom i nakon utakmice s Engleskom u polufinalu SP-a
 Tom Dubravec / Tomislav Krišto / Damir Krajač / Tonći Plazibat / Nikša Stipaničev / Srđan Vrančić / Antonio Broncic / Hanza Media / Reuters

Na dane kada je igrala hrvatska nogometna reprezentacija u grupnoj fazi natjecanja, klijenti Erste banke podigli su 30 posto veći iznos novca u odnosu na iste dane lani. To i ne čudi s obzirom na to do su gradski trgovi i kafići dupkom puni tijekom svake utakmice, a Hrvati su poznati po tome da sportske spektakle vole popratiti uz iće i piće.

S obzirom na to da se u lokalima još uvijek najčešće plaća gotovinom, u prvih deset dana srpnja ove godine broj transakcija debitnim karticama ove banke na svim bankomatima u Hrvatskoj bio je veći oko 14 posto, a volumen, odnosno iznos podignutog novca porastao je za otprilike 22 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Osim toga, broj transakcija u lipnju je bio veći za gotovo 11 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, dok je njihov volumen narastao za gotovo 18 posto.

No, navijači džepove nisu praznili samo u kafićima pa Hrvatska gospodarska komora procjenjuje da će ukupna potrošnja Hrvata tijekom mundijala, ako uđemo u finale, porasti za 15 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, dok će se, ako budemo igrali za broncu, raditi o porastu od 12 posto.

Kockasta pakiranja

Nadalje, hrvatski poslodavci do sada nisu zabilježili značajno povećanje broja traženih slobodnih dana. Za razliku od Engleza kojih gotovo pet milijuna nije došlo na posao nakon pobjede protiv Kolumbije u osmini finala, Hrvati su odlučili da moraju raditi kako bi mogli financirati životni stil koji prakticiraju dok pobjeđuje reprezenatcija. Evo i za što su sve izdvajali više nego inače.

Iako je već brojka od pet milijuna pojedenih ćevapa od početka Svjetskog nogometnog prvenstva do kraja grupne faze bila impozantna, ta se brojka do danas gotovo udvostručila. Naime, prema podacima PIK-a Vrbovec, sada smo već na 9 milijuna ćevapa i 1,2 milijuna grill kobasica, pri čemu iz tvrtke naglašavaju da prodaja i dalje raste istim tempom. Kada je riječ o kobasicama, prvenstveno se radi o Debrecinki, Roštiljki, Grill Classic, Grill Pikant te Grill Mix opcijama, a u PIK Vrbovcu ističu da se radi o 50 posto većoj potražnji u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Radi se, da stvar bude zanimljivija, o pojedinačnim ćevapima i kobasicama, a ne o pakiranjima. Drugim riječima, od početka mundijala do dana polufinalne utakmice između Hrvatske i Engleske pojedeno je dvostruko više ćevapa nego što živi ljudi u Hrvatskoj.

Tijekom lipnja bolje su se prodavali i proizvodi Adria Snack Companyja, prvenstveno brandovi Čipi Čips i Chio koji bilježe rast prodaje od čak 20 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

- Među potrošačima su posebno popularna kockasta izdanja pakiranja okusa Slani i Paprika koji su i inače naši najpopularniji okusi - poručio je direktor Dubravko Folnović i dodao da su potrošači odlično reagirali i na njihovu nagradnu igru te druga prigodna nogometna pakiranja poput kikirikija i nogomixa, paketa navijačkih grickalica.

Posebne torte

Neki trgovački lanci iz regije, posebice oni u Hrvatskoj i Srbiji, čije su reprezentacije zastupljene (ili bile zastupljene) na Prvenstvu, za porast potražnje počeli su se pripremati još u svibnju te naručivati veće količine pića i grickalica, potvrdili su nam iz Atlantic grupe.

- Pojačana je potražnja za pivskim asortimanom iz portfelja naših partnera, kao i asortimanom snack fooda, prvenstveno brandova Smoki, Chipsos i Prima štapići - istaknuli su u Atlanticu.

Uz meso i grickalice, Hrvati se vole i zasladiti pa su tako mnoge slastičarnice u svoju ponudu uvrstile i kolače inspirirane uspjehom hrvatske nogometne reprezentacije. Primjerice, Amelié nudi kolač ‘’vatrene kockice’’, no gosti su ga mogli kušati samo do 19.30 sati jer su se i u toj slastičarnici također odlučili na skraćeno radno vrijeme zbog utakmice “vatrenih”. Osim njih, slastičarnica Magnolia izrađuje posebne torte u obliku nogometnih lopti i dresova, a iz proizvodnje ističu da “njihova prodaja ide sve bolje kako hrvatska reprezentacija napreduje kroz Prvenstvo”.

Rasprodano

Ako nisu na organiziranom gledanju po gradskim trgovima ili kafićima, Hrvati mundijal prate iz svojih domova pa ne čudi da se prodaja televizora udvostručila. Kako kažu u Emmezeti, trgovačkom centru za namještaj i opremanje doma, “porast prodaje je primjetan, no to je uobičajena praksa koja se na tržištu pojavljuje svake dvije godine, odnosno u vrijeme svjetskog ili europskog nogometnog prvenstva”.

Iako je dio najvatrenijih navijača u žaru pobjede svoje kauče bacao kroz prozor, neki ih ipak i kupuju. Naime, uz televizore, u ovom lancu su primijetili i porast prodaje drugog asortimana poput sofa ili fotelja, a slično su nam potvrdili i u salonu namještaja Prima.

I potražnja za dresovima je od početka natjecanja buknula, a originalnih dresova hrvatske nogometne reprezentacije u Nikeovoj trgovini nema već neko vrijeme. Slično je i u Intersportu, koji je na svom službenom Facebook profilu objavio da su “odrasli dresovi rasprodani u rekordnom roku”. Dodatno, iz ove su nam trgovine sportske opreme potvrdili da primjećuju porast prodaje, a istaknuli su i kako je moguće da je pojačana potražnja za navijačkim rekvizitima za sobom povukla i nešto bolju prodaju ostalog asortimana.

No, uz kockice na dresovima, u Novoj Gradiški tražene su i tzv. kockaste frizure. Frizerski salon Hair House ponosno je objavio primjere takvog ukrašavanja, a rekli su nam da je, kako Prvenstvo odmiče, a Hrvatska prolazi, sve više zainteresiranih za takvu frizuru.

Ukrašavanje tijela

- Svi su u kockicama i kockastim frizurama, svi uzrasti, muškarci i žene, od dečkića i curica sve do žena u dobi od 50-ak godina - ističe vlasnica tog salona.

Kockaste frizure rade uz pomoć sprejeva za kosu u crvenoj i bijeloj boji, a cijena je 25 kuna. Jučer su, baš kao i mnogi drugi, odlučili raditi skraćeno “kako bi se i oni mogli skockati”.

Ipak, za dugotrajnije ukrašavanje tijela motivima vezanim uz nogomet i našu reprezentaciju, kao što su tetovaže, odlučuju se samo rijetki i najhrabriji. Kako su nam objasnili iz nekoliko hrvatskih tattoo studija, potražnja za tom uslugom tek bi mogla procvjetati, ako “vatreni” zaista osvoje neku od medalja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 03:33